Google Ads – jak zacząć? Krok po kroku
Jak wszystko, nawet prowadzenie reklamy w Google Ads może odbywać się bez pomocy specjalistów i agencji reklamowych. Wystarczy tylko, że odpowiednio do tego podejdziemy i przygotujemy się merytorycznie. I choć początkowo, możemy słono płacić za naukę metodą prób i błędów, to praktyka czyni mistrza! Być może za klika miesięcy, samodzielne tworzenie takiej reklamy będzie dziecinnie proste i z łatwością będziemy wnosić pozycje naszej strony na wyżyny Google!
Wszystko jest możliwe, jeżeli tylko się chce, dlatego jeżeli chcemy się nauczyć tworzenia kampanii w Google Ads i zrezygnować z korzystania z agencji reklamowych (
i płacić im za wykonanie usługi ), możemy samodzielnie zająć się tą sprawą. Naturalnie, początkowo nie będzie to proste, jednak nauka, czytanie i praktyka pozwoli nam lepiej zapoznać się z mechanizmami tego systemu. Od czego jednak zacząć? Co to jest Google Ads i jakie są opinie klientów korzystających z reklamy płatnej.
Od czego zacząć przygodę z Google Ads
Tutaj zapewne spodziewasz się instrukcji, jak założyć konto reklamowe. Jesteśmy jednak zdania, że nie tak powinno się zaczynać! Jest inny, pierwszy krok, jaki należy podjąć. Wiesz już co mamy na myśli? Trzeba dowiedzieć się jak najwięcej o tym systemie. Dlatego nauka, nauka i jeszcze raz nauka! Poznaj modele rozliczeń, czym się różnią, jak wyglądają w praktyce. Poczytaj różnego typu poradniki, w jaki sposób ustalać słowa kluczowe, jakie czekają na Ciebie pułapki w tym systemie, a dopiero, mając rozległą wiedzę teoretyczną, możesz rozpocząć ekspansję w panelu administratora w Google Ads. Dlatego kolejnym krokiem będzie rejestracja w systemie. Nie jest to skomplikowany proces – wystarczy wpisać poprawnie dane swoje, te do logowania i ewentualnej faktury, jeżeli oczywiście jej potrzebujemy.
Konfiguracja konta z kartą kredytową bądź kontem PayPal (umieszczenie środków na rachunku Google Ads) i możemy planować pierwszą kampanię reklamową!
Dobra konfiguracja to podstawa
Kolejny krok (ale nie ostatni) to konfiguracja kampanii reklamowej. Jest to żmudna i często czasochłonna praca, bo mamy do wyboru wiele zmiennych – model rozliczeń, słowa kluczowe, wykluczenia innych słów, grupy docelowe, publikacje czasowe, miasta docelowe, a także sam wygląd reklamy (grafiki, teksty i tak dalej), dlatego nad tym etapem spędzimy bardzo często tyle samo czasu, jak przy nauce podstaw Google Ads. Naturalnie, z każdym kolejnym razem będzie nam to szło zdecydowanie sprawniej.
Jaki jest ostatni krok? Analizowanie wyników. Po każdej zakończonej kampanii, należy sprawdzić jej efekty i koszty, jakie zostały poniesione. Tylko to pozwoli nam na wyciąganie wniosków i doskonalenie swoich kampanii przy kolejnej konfiguracji. Jeżeli zależy nam na stałym zmniejszaniu wydanych pieniędzy, nie wolno pomijać tego kroku, bo jest to doskonałe źródło informacji!
Źródło: https://mediaclick.pl/
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.